教 員 プ ロ フ ィ ー ル | |||||
---|---|---|---|---|---|
フ リ ガ ナ | デビッド ウィリアムズ | 職 位 | 教授 | 所 属 | 観光学部 ウェルネスツーリズム学科 |
氏 名 | David Williams |
主 な 学 歴 | |||||
---|---|---|---|---|---|
年 月 | 事 項 | ||||
1983年07月 (昭和58年) | 英国アシュフォードカレッジ(卒業) | ||||
1983年10月 (昭和58年) | 英国イーストアングリア大学 環境理学部(入学) | ||||
1986年07月 (昭和61年) | 英国イーストアングリア大学 環境理学部(卒業) | ||||
1993年04月 (平成5年) | 日本岡山外語学園 日本語能力試験集中コース(入学) | ||||
1993年12月 (平成5年) | 日本岡山外語学園 日本語能力試験集中コース(卒業) | ||||
1996年09月 (平成8年) | 英国バーミンガム大学大学院 都市及び地方学部 観光経営専攻(入学) | ||||
1997年10月 (平成9年) | 英国ノーサンブリア大学大学院 社会学部 社会学研究科 日英人人文専攻 博士課程(入学) | ||||
1997年12月 (平成9年) | 英国バーミンガム大学大学院 都市及び地方学部 観光経営専攻(修了) | ||||
2000年07月 (平成12年) | 英国ニューカッスルインターナショナルハウス(入学) | ||||
2000年08月 (平成12年) | 英国ニューカッスルインターナショナルハウス(卒業) | ||||
2000年09月 (平成12年) | 英国ノーサンブリア大学大学院 社会学部 社会学研究科 日英人人文専攻 博士課程満期退学(修了) | ||||
主 な 職 歴 | |||||
年 月 | 事 項 | ||||
1989年04月 (平成元年) | IESイングリッシュサービス英会話校 講師 | ||||
1990年04月 (平成2年) | テスコ教育システムICS岡山 コーディネーター | ||||
1993年04月 (平成5年) | 神戸女子大学 瀬戸短期大学 非常勤講師 | ||||
1994年04月 (平成6年) | 岡山社会保険センター 講師 | ||||
1995年04月 (平成7年) | 岡山商科大学 商学部 非常勤講師 | ||||
2000年09月 (平成12年) | 城西国際大学 語学教育センター研究員 | ||||
2000年10月 (平成12年) | 神田外語キャリアカレッジトレーナー | ||||
2002年04月 (平成14年) | 神田外語大学 英米学部 非常勤講師 | ||||
2003年04月 (平成15年) | 横浜市立大学 総合文化学部 講師 | ||||
2007年04月 (平成19年) | 東京大学 教養学部 非常勤講師 | ||||
2009年04月 (平成21年) | 早稲田大学 理工学術院 非常勤講師 | ||||
2010年04月 (平成22年) | 城西国際大学 観光学部 准教授 | ||||
学会及び社会における活動等 | |||||
所属学会 | Japan Association of English Teachers JALT、KOTESOL Korea Organisation for Teachers of Other Languages、Asia Pacific Tourism Association | ||||
年 月 | 事 項 | ||||
2016年01月 (平成28年) | Japan Association of English Teachers JALT (現在に至る) | ||||
2016年01月 (平成28年) | KOTESOL Korea Organisation for Teachers of Other Languages (現在に至る) | ||||
2019年03月 (平成31年) | Asia Pacific Tourism Association (現在に至る) | ||||
賞 罰 | |||||
年 月 | 事 項 | ||||
特になし | |||||
主 な 資 格 ・ 特 許 | |||||
年 月 | 事 項 | ||||
特になし |
教育研究業績書 | |
---|---|
研究分野 | 研究内容のキーワード |
・English Language Development ・Student Internationalisation ・Issues in Study Abroad | ・Extensive Reading Strategies・Internationalisation・Study Abroad・Educational Sojourners |
教育上の能力に関する事項 | ||
---|---|---|
事 項 | 年 月 | 概要 |
1.教育方法の実践例 特になし | ||
2.作成した教科書、教材 | ||
Risk Management | 2010年04月 (平成22年) | Development of web based and other materials for a 15 week course to make risk management accessible and relevant to students of hospitality and tourism. |
3.教育上の能力に関する大学等の評価 | ||
Teaching evaluations | 2015年03月 (平成27年) | I consistently receive strong evaluations from students concerning my enthusiasm for teaching and making classroom content relevant to the real world. |
4.実務の経験を有する者についての特記事項 | ||
Questionnaire surveys: the case of Japanese subjects. | 2000年04月 (平成12年) | This paper was presented at the University of Northumbria, UK and based on the author's own research experience examined the issues of administering questionnaire surveys to Japanese respondents. |
Kanda Gaigo Career College | 2001年10月 (平成13年) | As an intensive course business trainer for bluechip organisation sending employees overseas for extended periods of employment. Specialising in presentation methods, negotiations and meeting (ad hoc to March 2010). |
Teaching presentations: Anecdotes for the anxious. | 2008年02月 (平成20年) | Invited speaker for the Japan Association for Language Teaching (Miyazaki Chapter). Examination of the need for, and options teachers have in, implementing presentations to the language classroom. |
Presentations, and why we should be using them in the classroom | 2008年06月 (平成20年) | Invited speaker at Kanda Institute of Foreign Languages (Tokyo) for staff Professional Development day. The 2-hour workshop highlighted the need for presentation in the modern language classroom and the ways to implement it. |
Using literature circles in a content-based course. | 2010年06月 (平成22年) | Invited speaker for the Japan Association of Language Teachers (Gunma Chapter). This workshop described and demonstrated the way in which students should be reading in the language classroom. |
大学・地域への貢献に関する事項 | ||
事 項 | 年 月 | 概要 |
1.地域への貢献 特になし |
単著共著の別 | 年 月 | 発行所、発行雑誌等 又は発行学会等の名称 | 備考 | |
(学術論文) | ||||
1.「Using graded reading to raise TOEFL scores.」 | Collaborative author | (平成19年) | Japan Association for Language Teaching (JALT) 32nd International Conference Proceedings, 981-997. http://jalt-publications.org/archive/proceedings/2006/E098.pdf | pp.985-988 |
2.「A framework for understanding Japanese educational sojourner motivations.」 | Single author | (平成20年) | Bulletin of Yokohama City University (Humanities), 9(3),126-144. CiNii 9000015248988 | |
3.「Bilingual case study: trips back home and bilingualism.」 | Single author | (平成20年) | Bilingual Japan JALT Bilingual Newsletter Vol.17(3), 12-14. | |
4.「Teaching presentation classes: presenting the reasons why. 」 | Single author | (平成21年) | Bulletin of Yokohama City University (Humanities), 60(1), 1-14. CiNii 9000015332458 | |
5.「Connectivity: a part-timer’s perspective.」 | Single author | (平成21年) | Kanda University of International Studies, PeerSpectives, Summer 2009(3), 6-9. http://peerspectivesonline.org/recent-issues/peerspectives-issue-3/ | |
6.「Revisiting the extensive reading effect on TOEFL scores.」 | Single author | (平成21年) | Japan Association for Language Teaching (JALT) 34th International Conference Proceedings, 1168-1179. http://jalt-publications.org/recentpdf/proceedings/2008/E058.pdf | |
7.「Applying literature circles to non-fiction texts.」 | Single author | (平成21年) | Korea TESOL The English Connection, 13(4), 28 https://koreatesol.org/sites/default/files/pdf_publications/TECv13n4-0912.pdf | |
8.「Socio-cultural motivations for study abroad amongst a group of Japanese students in the UK.」 | Single author | (平成21年) | Proceedings of the 8th Annual JALT Pan SIG Conference, 2009, 26-44. http://jalt.org/pansig/2009/PDF/Williams.pdf | |
9.「Does extensive reading always assist TOEFL scores?」 | Single author | (平成22年) | 17th Korea TESOL International Conference Proceedings, (KOTESOL) 2009, 147-157. https://koreatesol.org/sites/default/files/pdf_publications/KOTESOL-Proceeds2009web.pdf | |
10.「Student reactions to literature circles in content based instruction.」 | Single author | (平成23年) | 18th Korea TESOL International Conference Proceedings, (KOTESOL) 2010, 219-228 https://koreatesol.org/sites/default/files/pdf_publications/KOTESOL-Proceeds2010web.pdf | |
11.「A new approach to reading/ discussion focused language learning.」 | Single author | (平成24年) | Bulletin of Josai International University, Faculty of Tourism, 20(1), 59-72. | |
12.「30 years of tourism research a bibliography of tourism in English (1980-2009).」 | Single author | (平成25年) | Bulletin of Josai International University, Faculty of Tourism, 21(7),43-70. | pp.43-70 |
13.「The global reach of internships experiencing the Disney Academic English Internship Programme.」 | Single author | (平成25年) | Working Papers of the North East Asia Regional Language Conference 2013 | www.iuj.ac.jp/near/publications/pdf/NEAR-2013-paper number.pdf |
14.「Japanese students and education tourism reflections on a 2-week immersion programme in Malaysia」 | Single author | (平成26年) | Bulletin of Josai International University, Faculty of Tourism, 22(6) | pp.19-34 |
15.「Visitors at a university festival: a preliminary case study of visitor satisfaction」 | Collaborative author | (平成27年) | Bulletin of Josai International University, Faculty of Tourism, 23(6) | pp.1-16 |
16.「Satisfaction at a university festival: a factor analysis of different visitor groups」 | Collaborative author | (平成28年) | Bulletin of Josai International University, Faculty of Tourism, 24(6),1-20 | |
17.「Tokyo 2020: a legacy or lethargy for tourism?」 | Single author | (平成29年) | Bulletin of Josai International University, Faculty of Tourism, 25(6), 51-66 | |
18.「The Asia Summer Program: An Asian Learning Experience in Japan」 | Single author | (平成29年) | Japan Association for Language Teaching, Global Issues in Language Education, 102, 10-11. | |
19.「Analysis of repeat visitation to a university festival」 | Collaborative author | (平成29年) | International Society for Tourism Research, 2(2), p137-140. (with H. Iwamoto) | |
20.「The changing profile of Japan inbound tourism between 1996 and 2016」 | Single author | (平成30年) | Bulletin of Josai International University (Faculty of Tourism), 26(6), pp.1-18. | |
21.「Japanese airports and decentralization of international visits: current circumstances and future potential」 | Single author | (平成31年) | Bulletin of Josai International University, Faculty of Tourism, 27(6), pp.1-17. | |
22.「Familiarity of tourist attractions in Japan among Vietnamese and Chinese nationals.」 | Single author | (平成32年) | Bulletin of Josai International University, Faculty of Tourism, 28(6), pp.1-20. | |
(学会発表) | ||||
1.「Boom! Japanese tourism ? tourism and tourism education in Japan.」 | Single | (平成8年) | Japan Association for Continuing English Studies (Osaka Chapter) | |
2.「Japanese students abroad: who are their friends?」 | Single | (平成14年) | Japan Association for Language Teaching, 2002 JALT 28th International Conference (Shizuoka) | |
3.「Adult learners at Japanese universities: profiling a new age.」 | Single | (平成16年) | Japan Association for Language Teaching, 2004 JALT 30th International Conference (Nara) | |
4.「Extensive reading as homework: what students really think.」 | Collaborator | (平成17年) | Japan Association for Language Teaching, 2005 JALT 31st International Conference, Extensive Reading Colloquium (Shizuoka) | |
5.「Using graded readers to raise TOEFL scores.」 | Collaborator | (平成18年) | Japan Association for Language Teaching, 2006 JALT 32nd International Conference, Extensive Reading Colloquium (Kitakyushu) | |
6.「Using extensive reading to raise TOEFL scores.」 | Single | (平成20年) | 16th Annual Korea TESOL International Conference, KOTESOL 2008 (Seoul, S.Korea) | |
7.「ER and TOEFL scores revisited: a second years' experience」 | Single | (平成20年) | Japan Association for Language Teaching, 2008 JALT 34th International Conference (Tokyo) | |
8.「Ryugaku: Japanese students’ motivations.」 | Single | (平成21年) | Japan Association for Language Teaching, 8th JALT PanSIG (Chiba) | |
9.「The limits of ER in raising TOEFL test scores.」 | Single | (平成21年) | Japan Association for Language Teaching, 8th JALT PanSIG (Chiba) | |
10.「Does extensive reading always assist TOEFL scores?」 | Single | (平成21年) | 17th Annual Korea TESOL International Conference, KOTESOL 2009 (Seoul, S.Korea) | |
11.「ER: of limited value to TOEFL scores?」 | Single | (平成21年) | Japan Association for Language Teaching, 2009 JALT 35th International Conference (Shizuoka) | |
12.「The link between ER and test results: is there one?」 | Single | (平成22年) | Japan Association for Language Teaching (Yokohama Chapter) | |
13.「Using literature circles in a content-based course」 | Single | (平成22年) | Japan Association for Language Teaching Workshop (Gunma Chapter) | |
14.「Students reactions to ESL literature circles」 | Single | (平成22年) | Pan Asia 2010, 18th Annual Korea TESOL International Conference (Seoul, S. Korea) | |
15.「Literature circles and content based courses.」 | Single | (平成22年) | Japan Association for Language Teaching, 2010 JALT 36th International Conference (Nagoya) | |
16.「Student reactions to non-fiction literature circles」 | Single | (平成23年) | Japan Association for Language Teaching, 4th Annual Extensive Reading Seminar 2011 (Okayama) | |
17.「Using graded readers for content based reading circles」 | Collaborator | (平成23年) | Japan Association for Language Teaching, 10th JALT PanSIG Conference 2011 (Matsumoto) with M. Fumanovsky | |
18.「ESP issues: the case of tourism studies 」 | Collaborator | (平成23年) | Japan Association for Language Teaching, 2011 JALT 37th International Conference (Tokyo) (with Ishitani, M.) | |
19.「Evaluating a new approach to literature circles.」 | Single | (平成23年) | Japan Association for Language Teaching, 2011 JALT 37th International Conference (Tokyo) | |
20.「Full Circle: a more rounded approach to content instruction」 | Single | (平成24年) | 4th North East Asia Regional (N.E.A.R.) Language Education Conference (Niigata) | |
21.「Mickey Mouse English:learning through the Disney Internship Programme.」 | Single | (平成24年) | Japan Association for Language Teaching, 11th JALT PanSIG Conference 2012 (Hiroshima) | |
22.「Learning through internships: the Disney Academic English Internship Programme」 | Single | (平成25年) | 5th North East Asia Regional (N.E.A.R.) Language Education Conference (Niigata) | |
23.「Overseas kenshu: across borders in Malaysia」 | Single | (平成26年) | Japan Association for Language Teaching, 2014 JALT 40th International Conference (Ibaraki) | |
24.「Creating successful learning abroad: English kenshu in Malaysia」 | Single | (平成27年) | 7th North East Asia Regional (N.E.A.R.) Language Education Conference (Niigata) | |
25.「An Asian learning experience in Japan」 | Single | (平成27年) | Japan Association for Language Teaching, 2015 JALT 41st International Conference (Shizuoka) | |
26.「Innovative Global Education: the Asia Program」 | Single | (平成28年) | Japan Association for Language Teaching, 15th JALT PanSIG Conference 2016 (Nago, Okinawa) | |
27.「Highlighting Issues in Study Abroad」 | Collaborator | (平成28年) | Study Abroad Special Interest Group Panel Member, Japan Association for Language Teaching, 2016 JALT 42nd International Conference (Nagoya) (with P. Horness, C. Tajima, & M. Toya) | |
28.「Ryugakusei as a means to build university internationalization」 | Single | (平成29年) | 9th North East Asia Regional (N.E.A.R.) Language Education Conference (Niigata) | |
29.「Impact of Disney International Program on Graduate Employment Outcomes.」 | Collaborator | (平成30年) | Asia Pacific Association For International Education (APAIE), Singapore. (with B. Jenkins-Deas and E. Ujitani) | |
30.「Familiarity of Tourist Attractions in Japan among Vietnamese and Chinese Nationals」 | Single | (平成31年) | 25th Asia Pacific Tourism Association Conference (APTA), Da Nang, Vietnam |
研究助成金、GP等の採択実績 | ||||
---|---|---|---|---|
研究テーマ | 区 分 | 年 月 | 助成機関・助成金等の名称 | 概 要 |
特になし |